Polityka zwrotów
1. Postanowienia ogólne
1.1. Niniejsza Polityka Zwrotów określa zasady i procedurę zwrotu towarów zakupionych w sklepie internetowym MocnyHak.pl (dalej: „Sklep”), prowadzonym przez Dakro Akcesoria Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie, ul. Nałęczowska 75, 20-701 Lublin, NIP: 7123487345, REGON: 54068345200000, KRS: 0001150387 (dalej: „Sprzedawca” lub „Administrator”).
1.2. Polityka Zwrotów dotyczy wyłącznie Konsumentów oraz przedsiębiorców na prawach konsumenta, którzy dokonują zakupów w Sklepie. Zgodnie z przepisami art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w pewnych sytuacjach prawo do zwrotu (odstąpienia od umowy) może być wyłączone, o czym mowa w dalszej części niniejszego dokumentu.
1.3. Prawo do zwrotu (odstąpienia od umowy) nie wyłącza ani nie ogranicza innych praw konsumenta, w szczególności związanych z rękojmią lub gwarancją (patrz: Polityka Reklamacji).
2. Prawo do odstąpienia od umowy
2.1. Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów wskazanych w pkt 2.8.
2.2. Termin do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
- od dnia, w którym Konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia (inna niż przewoźnik) weszła w posiadanie towaru (przy umowie sprzedaży),
- od dnia, w którym Konsument otrzymał ostatnią z zamówionych rzeczy – w przypadku, gdy umowa obejmuje wiele towarów dostarczanych osobno.
2.3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien złożyć Sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy przed upływem 14-dniowego terminu. Oświadczenie można przesłać:
- pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy:
Dakro Akcesoria Sp. z o.o.
ul. Nałęczowska 75, 20-701 Lublin - w formie elektronicznej na adres e-mail: info@mocnyhak.pl
2.4. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Dla ułatwienia komunikacji zaleca się podanie w treści oświadczenia danych umożliwiających jednoznaczną identyfikację zamówienia (np. numer zamówienia, datę zakupu, dane kupującego).
2.5. Po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, Konsument powinien odesłać towar na adres Sprzedawcy w terminie nie późniejszym niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
2.6. Konsument jest zobowiązany do zabezpieczenia i odpowiedniego zapakowania odsyłanych towarów, aby zapobiec ich uszkodzeniu w transporcie.
2.7. Bezpośrednie koszty zwrotu towaru (np. koszty opakowania, nadania paczki) ponosi Konsument, chyba że Sprzedawca wyraźnie zgodzi się ponieść je sam.
2.8. W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (do wysokości najtańszego, oferowanego przez Sprzedawcę zwykłego sposobu dostawy) niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania zwracanego towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
2.9. Zwrot płatności dokonywany jest w taki sam sposób, w jaki Konsument dokonał płatności, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
3. Wyłączenia prawa odstąpienia od umowy
3.1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w przypadkach wymienionych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w tym m.in. gdy:
- Przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczona w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Świadczenie jest usługą, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który przed rozpoczęciem świadczenia został poinformowany, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
- Inne przypadki ściśle określone przepisami ustawy.
3.2. Jeżeli Konsument chce skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, a nie jest pewien, czy dana sytuacja kwalifikuje się do wyłączeń ustawowych, powinien skontaktować się ze Sprzedawcą w celu weryfikacji.
4. Odpowiedzialność Konsumenta za zmniejszenie wartości towaru
4.1. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru, wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
4.2. W celu uniknięcia ewentualnego obciążenia dodatkowymi kosztami z tytułu zmniejszenia wartości towaru, zaleca się jedynie takie jego sprawdzenie i przetestowanie, jakie byłoby możliwe w sklepie stacjonarnym (tzw. zwykłe oględziny).
4.3. Jeżeli towar został użyty w sposób przekraczający wspomniane wyżej granice, Sprzedawca może odpowiednio pomniejszyć kwotę zwracaną Konsumentowi.
5. Sposoby kontaktu i dodatkowe informacje
5.1. Wszelkie pytania i wątpliwości związane z Polityką Zwrotów należy kierować do Sprzedawcy w jeden z poniższych sposobów:
- E-mail: info@mocnyhak.pl
- Telefon: +48 572 766 570
- Adres korespondencyjny:
Dakro Akcesoria Sp. z o.o.
ul. Nałęczowska 75
20-701 Lublin
5.2. Polityka Zwrotów stanowi integralną część Regulaminu Sklepu. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej Polityce Zwrotów zastosowanie mają przepisy Regulaminu oraz powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
5.3. Niniejsza Polityka Zwrotów obowiązuje od dnia jej publikacji na stronie Sklepu i może ulec zmianie z ważnych przyczyn prawnych, technicznych lub organizacyjnych. Zmieniona Polityka Zwrotów będzie obowiązywać od momentu jej opublikowania w Sklepie, z uwzględnieniem, że zmiany nie naruszają praw nabytych przed dniem wejścia w życie zmian.
Dziękujemy za zapoznanie się z Polityką Zwrotów.
Zachęcamy do kontaktu w przypadku pytań czy wątpliwości.