1. Postanowienia ogólne

1.1. Niniejsza Polityka Zwrotów określa zasady i procedurę zwrotu towarów zakupionych w sklepie internetowym MocnyHak.pl (dalej: „Sklep”), prowadzonym przez Dakro Akcesoria Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie, ul. Nałęczowska 75, 20-701 Lublin, NIP: 7123487345, REGON: 54068345200000, KRS: 0001150387 (dalej: „Sprzedawca” lub „Administrator”).

1.2. Polityka Zwrotów dotyczy wyłącznie Konsumentów oraz przedsiębiorców na prawach konsumenta, którzy dokonują zakupów w Sklepie. Zgodnie z przepisami art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w pewnych sytuacjach prawo do zwrotu (odstąpienia od umowy) może być wyłączone, o czym mowa w dalszej części niniejszego dokumentu.

1.3. Prawo do zwrotu (odstąpienia od umowy) nie wyłącza ani nie ogranicza innych praw konsumenta, w szczególności związanych z rękojmią lub gwarancją (patrz: Polityka Reklamacji).


2. Prawo do odstąpienia od umowy

2.1. Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów wskazanych w pkt 2.8.

2.2. Termin do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:

  • od dnia, w którym Konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia (inna niż przewoźnik) weszła w posiadanie towaru (przy umowie sprzedaży),
  • od dnia, w którym Konsument otrzymał ostatnią z zamówionych rzeczy – w przypadku, gdy umowa obejmuje wiele towarów dostarczanych osobno.

2.3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien złożyć Sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy przed upływem 14-dniowego terminu. Oświadczenie można przesłać:

  • pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy:
    Dakro Akcesoria Sp. z o.o.
    ul. Nałęczowska 75, 20-701 Lublin
  • w formie elektronicznej na adres e-mail: info@mocnyhak.pl

2.4. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Dla ułatwienia komunikacji zaleca się podanie w treści oświadczenia danych umożliwiających jednoznaczną identyfikację zamówienia (np. numer zamówienia, datę zakupu, dane kupującego).

2.5. Po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, Konsument powinien odesłać towar na adres Sprzedawcy w terminie nie późniejszym niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.

2.6. Konsument jest zobowiązany do zabezpieczenia i odpowiedniego zapakowania odsyłanych towarów, aby zapobiec ich uszkodzeniu w transporcie.

2.7. Bezpośrednie koszty zwrotu towaru (np. koszty opakowania, nadania paczki) ponosi Konsument, chyba że Sprzedawca wyraźnie zgodzi się ponieść je sam.

2.8. W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (do wysokości najtańszego, oferowanego przez Sprzedawcę zwykłego sposobu dostawy) niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania zwracanego towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

2.9. Zwrot płatności dokonywany jest w taki sam sposób, w jaki Konsument dokonał płatności, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.


3. Wyłączenia prawa odstąpienia od umowy

3.1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w przypadkach wymienionych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w tym m.in. gdy:

  1. Przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
  2. Przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczona w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
  3. Świadczenie jest usługą, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który przed rozpoczęciem świadczenia został poinformowany, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
  4. Inne przypadki ściśle określone przepisami ustawy.

3.2. Jeżeli Konsument chce skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, a nie jest pewien, czy dana sytuacja kwalifikuje się do wyłączeń ustawowych, powinien skontaktować się ze Sprzedawcą w celu weryfikacji.


4. Odpowiedzialność Konsumenta za zmniejszenie wartości towaru

4.1. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru, wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

4.2. W celu uniknięcia ewentualnego obciążenia dodatkowymi kosztami z tytułu zmniejszenia wartości towaru, zaleca się jedynie takie jego sprawdzenie i przetestowanie, jakie byłoby możliwe w sklepie stacjonarnym (tzw. zwykłe oględziny).

4.3. Jeżeli towar został użyty w sposób przekraczający wspomniane wyżej granice, Sprzedawca może odpowiednio pomniejszyć kwotę zwracaną Konsumentowi.


5. Sposoby kontaktu i dodatkowe informacje

5.1. Wszelkie pytania i wątpliwości związane z Polityką Zwrotów należy kierować do Sprzedawcy w jeden z poniższych sposobów:

  • E-mail: info@mocnyhak.pl
  • Telefon: +48 572 766 570
  • Adres korespondencyjny:
    Dakro Akcesoria Sp. z o.o.
    ul. Nałęczowska 75
    20-701 Lublin

5.2. Polityka Zwrotów stanowi integralną część Regulaminu Sklepu. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej Polityce Zwrotów zastosowanie mają przepisy Regulaminu oraz powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

5.3. Niniejsza Polityka Zwrotów obowiązuje od dnia jej publikacji na stronie Sklepu i może ulec zmianie z ważnych przyczyn prawnych, technicznych lub organizacyjnych. Zmieniona Polityka Zwrotów będzie obowiązywać od momentu jej opublikowania w Sklepie, z uwzględnieniem, że zmiany nie naruszają praw nabytych przed dniem wejścia w życie zmian.


Dziękujemy za zapoznanie się z Polityką Zwrotów.
Zachęcamy do kontaktu w przypadku pytań czy wątpliwości.